Ano, náboženské symboly by v sekulárním státu neměly být ve školách, na úřadech, prostě v jakýchkoliv státních institucích, ale proč ne ve veřejném prostoru? Vždyť z historie musí být celá Francie přímo poseta na veřejných místech kříži, svatými a podobnými náboženskými symboly. To se budou časem odstraňovat i tyhle? Nebo, aby se ve státě nemohly stavět mešity, tak se zakážou stavět i kostely? Bojovat s islámem tak, že bojujeme vlastně hlavně sami proto sobě je dost krátkozraké.. Nakonec, stačí zakoupit půdu a na ní může být třeba ta socha svatého a nebo třeba ta mešita a najednou je všechno v pořádku..
Sekulární stát by se měl hlavně vyznačovat tím, že by nebojoval se sochami, ale s nešvary, které islám do většinové společností přináší a to tím, že by důsledně uplatňoval zákony na všechny stejně a ne tak, že by u nějaké části společnosti toleroval nějaké paralelní právo. To znamená, že třeba právo, jako je šaría by bylo nepřípustné a výklady podle něj, které by hodně vybočovaly z právních norem státu, pak byly posuzovány, jako trestný čin a ty, které méně, jako přestupek. Nemůže přece právo jedné země platit jinak na vlastní občany a jinak na ty, co v té zemi kdysi nebo teď hledají pomoc a prostor k životu.
Evropě by nejvíc prospělo, kdyby přestala bojovat ze symboly a začala, místo tichého obcházení problému, bojovat s fanatizmem.