Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PK

Docela by mě zajímalo jak v současnosti využívá Německo, proti nám prošpuikované kanály, své vodní cesty.

0 0
možnosti
ZK

Z21d68e53n37a 78K16o55č29í

10. 12. 2013 18:41

Docela hodně !!;-)

0 0
možnosti
Foto

Já jsem fanda lodní dopravy, ale samozřejmě žádnou analýzu ekonomické návratnosti nemám. A jenom taková maličkost: spousta zboží se dnes přepravuje v kontejnerech a jeden nákladní člun uveze těch kontejnerů přece jen o dost víc.

A co se týče toho zemědělství, nedalo by se vodou z kanálu zavlažovat okolní území a kompenzovat tak úbytek půdy?

0 0
možnosti
Foto

Problémem lodní dopravy je její pomalost, což u surovin tolik nevadí, jako u zboží.. Samosebou, že by se dalo i zboží vybraných druhů přepravovat, ale v našich podmínkách možností kanálu toho loď nedopraví o moc víc, jako nákladní vlak a nebo kamiony.. Myslí, že by bylo účelnější spíš investovat do železnice a vybudovat třeba koridor z Prahy do Brna, jako zatím chybějící část naší rychlostní železnice mezi západem a jihovýchodem.. Jinak u nás spousta kdysi vybudovaných závlah leží spíš ladem, nevím zda vůbec by kanál na závlahu šel využít, spíš si myslím, že ne. Tu ztracenou půdu, hlavně ornou nic ale stejně nenahradí a v budoucnosti příští generace se budou s tím určitě potýkat. A že u nás ubývá i bez zamýšleného kanálu šíleným tempem ani není třeba říkat. :-(

1 0
možnosti
  • Počet článků 398
  • Celková karma 6,08
  • Průměrná čtenost 1414x
Snažím se žít podle svého motta:
"Je lepší jít za sluncem, než za svým stínem."